Deklaracja dostępności

Oświadczenie w sprawie dostępności

Akademia Mazowiecka w Płocku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej bip.mazowiecka.edu.pl/

Data publikacji strony internetowej: 2007-05-16.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-04-19.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

  • Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie - publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości.
  • Informacje zamieszczone w formie załączników nie są dostępne cyfrowo w całości ponieważ pochodzą od podmiotów zewnętrznych i zostały przekazane do publikacji wyłącznie w postaci papierowej wymagającej przetworzenia do postaci elektronicznej (skany); przykładem takich informacji jest dokumentacja przetargowa.
  • Niektóre informacje zamieszczone w formie załączników nie są dostępne cyfrowo w całości ponieważ zostały opublikowane przed dniem wejścia w życie wyżej wskazanej ustawy.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-21

Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-28

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.


Skróty klawiaturowe

Brak skrótów klawiszowych


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Sandra Jaworska, adres e-mail bip@mazowiecka.edu.pl. Tą samą drogą można składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich (link zewnętrzny)


Dostępność architektoniczna

Poniżej zamieszczono wykaz budynków Akademii Mazowieckiej w Płocku wraz z opisem architektonicznym oraz dodatkowymi informacjami:

Budynek przy ulicy Plac Dąbrowskiego 2
Rektorat
Wydział Nauk o Zdrowiu

Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli

Budynek składa się z dwóch części A i B

Do budynku prowadzą dwa wejścia.

Wejście główne (część B) przez dziedziniec od ulicy Zacisze dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami. Drzwi otwierane ręcznie, podwójna ilość- wiatrołap.

Wejście boczne (część A) od ulicy Warszawskiej do którego prowadzą schody składające się z 2 stopni. To wejście nie jest wyposażone w pochylnię umożliwiającą podjazd wózkiem.

W budynku nie występują obszary kontroli.

Wejścia do budynku oznaczone tablicami informacyjnymi.

Wejście główne i boczne do budynku  zostały oznaczone  systemem  nawigacyjno-informacyjnym - znacznikami TOTUPOINT.

Dostępność korytarzy, schodów i wind

W budynku znajdują się dwie windy- jedna w części A druga w części B budynku. Windy wyposażone są w panel sterowniczy z przyciskami oznaczonymi alfabetem Braille’a, a także posiadają system komunikatów głosowych. Korytarze pozwalają na swobodne przemieszczanie się osób z niepełnosprawnością ruchową.

Schody jak również powierzchnie szklane w budynku zostały kontrastowo oznakowane.

Rodzaje dostosowań wewnątrz budynku

Portiernia znajduje się bezpośrednio przy wejściu zarówno w części A i części B budynku. Obniżone blaty portierni dostosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. W przypadku konieczności udzielenia pomocy przy otwieraniu i przytrzymaniu drzwi lub uzyskania informacji, pomoc taką zapewnia pracownik portierni. Piętra w budynku są oznakowane, bezpośrednio przy wejściach znajdują się tablice z rozkładem pomieszczeń.

W obu częściach budynku (A i B) toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową znajduje się na kondygnacjach od 0 do +2.

W budynku zostały zainstalowane pętle indukcyjne, które poprawiają komfort słyszenia oraz jakość dźwięku osobom z niepełnosprawnością słuchu. Znajdują się w dziekanacie WNZ, Bibliotece, Biurze Praktyk, Dziale Spraw Studenckich i Dydaktyki oraz na portierni.

W budynku znajdują się 3 materace ewakuacyjne ułatwiające bezpieczną ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.

Miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych i sposób korzystania z nich

Na wewnętrznym parkingu uczelni znajduje się 1 prawidłowo oznakowane miejsce dla osób z niepełnosprawnością. Wjazd kontrolowany z wykorzystaniem systemu szlabanowego obsługiwanego przez pracownika portierni.

Wstęp z psem asystującym

Na teren budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.

Tłumacz języka migowego

W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.

Budynek przy ulicy Plac Dąbrowskiego 2 c
Collegium Medicum

Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli

Wejście do budynku bezpośrednie, brak barier w postaci schodów.

Drzwi do budynku otwierane ręcznie. W przypadku konieczności udzielenia pomocy przy otwieraniu i przytrzymaniu drzwi lub uzyskania informacji, pomoc taką zapewnia pracownik portierni, którego stanowisko znajduje się w bliskiej odległości od głównego wejścia.

W budynku nie występują obszary kontroli.

Wejścia do budynku oznaczone tablicami informacyjnymi.

Dostępność korytarzy, schodów i wind

W budynku znajduje się winda. Winda wyposażona jest w panel sterowniczy z przyciskami oznaczonymi alfabetem Braille’a. Korytarze pozwalają na swobodne przemieszczanie się osób z niepełnosprawnością ruchową.

Rodzaje dostosowań wewnątrz budynku

Portiernia znajduje się bezpośrednio przy wejściu do budynku. W przypadku konieczności udzielenia pomocy przy otwieraniu i przytrzymaniu drzwi lub uzyskania informacji, pomoc taką zapewnia pracownik portierni.

Na parterze znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.

Wszystkie pomieszczenia i sale dydaktyczne zostały oznaczone tabliczkami w alfabecie Braille’a i tekstem wypukłym.

Poręcze klatki schodowej zostały oznaczone nakładkami w alfabecie Braille’a.

Miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych i sposób korzystania z nich

Bezpośrednio przed budynkiem nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością.

Wstęp z psem asystującym

Na teren budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.

Tłumacz języka migowego

W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.


Budynek przy ulicy Gałczyńskiego 28
Wydział Nauk Humanistycznych i Informatyki
Wydział Nauk Społecznych

Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli

Wejście do budynku bezpośrednie, brak barier w postaci schodów.

Drzwi do budynku otwierane ręcznie, podwójna ilość- wiatrołap. W przypadku konieczności udzielenia pomocy przy otwieraniu i przytrzymaniu drzwi lub uzyskania informacji, pomoc taką zapewnia pracownik portierni, którego stanowisko znajduje się w bliskiej odległości od głównego wejścia.

W budynku nie występują obszary kontroli.

Wejście oznaczone tablicami informacyjnymi.

Wejście główne do budynku  zostało oznaczone  systemem  nawigacyjno-informacyjnym - znacznikiem TOTUPOINT.

Dostępność korytarzy, schodów i wind

Budynek posiada dwie ogólnodostępne windy, zapewniające komunikację pionową między kondygnacjami budynku od poziomu 0 do +3. Winda wyposażona jest w panel sterowniczy z przyciskami oznaczonymi alfabetem Braille’a, oraz posiada system komunikatów głosowych, informujących o położeniu kabiny. Na poziom -1 osoba z niepełnosprawnością może dostać się za pomocą platformy przyschodowej. Korytarze pozwalają na swobodne przemieszczanie się osób z niepełnosprawnością ruchową.

Schody jak również powierzchnie szklane w budynku zostały kontrastowo oznakowane.

Rodzaje dostosowań wewnątrz budynku

Za pomocą pochylni osoba z niepełnosprawnością ruchową może dostać się na poziom 0 znajdujący się po prawej stronie od wejścia.

Portiernia w której można uzyskać informacje znajduje się na poziomie 0.

Dziekanat Wydziału Nauk Humanistycznych i Informatyki zlokalizowany jest na poziomie 0, bezpośrednio tuż za portiernią.

Dziekanat Wydziału Nauk Społecznych znajduje się na poziomie +1.

Szatnia w budynku znajduje się na poziomie 0 za portiernią oraz na poziomie -1. Szafki ubraniowe na poziomie 0 zostały oznaczone tekstem wypukłym i w alfabecie Braille’a.

Wszystkie pomieszczenia w budynku oraz sale dydaktyczne zostały oznaczone tabliczkami w alfabecie Braille’a i tekstem wypukłym.

Poręcze klatki schodowej zostały oznaczone nakładkami w alfabecie Braille’a.

Piętra w budynku są oznakowane.

Na kondygnacjach od 0 do + 2 budynku zlokalizowana jest toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.

W budynku zostały zainstalowane pętle indukcyjne, które poprawiają komfort słyszenia oraz jakość dźwięku osobom z niepełnosprawnością słuchu. Znajdują się w Auli, dziekanacie WNHI, dziekanacie WNS oraz na portierni.

W budynku znajdują się 3 materace ewakuacyjne ułatwiające bezpieczną ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.

 

Miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych i sposób korzystania z nich

Przy ulicy, naprzeciwko głównego wejścia do budynku uczelni znajduje się ogólnodostępny parking, który posiada 2 oznakowane miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

Na wewnętrznym parkingu uczelni znajduje się 1 prawidłowo oznakowane miejsce dla osób z niepełnosprawnością. Wjazd kontrolowany z wykorzystaniem samoobsługowej bramy przesuwnej. Osoba z niepełnosprawnością zgłasza portierowi chęć wjazdu na parking pod numerem telefonu 24 366 54 10 wew. 666.

Wstęp z psem asystującym

Na teren budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.

Tłumacz języka migowego

W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.


Budynek przy ulicy ul. Gałczyńskiego 28- wejście od strony boiska
Studium wychowania fizycznego

Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli

Do wejścia głównego budynku prowadzi pochylnia dostosowana dla potrzeb osób poruszających się na wózkach.

Drugie wejście jest bezpośrednio do sali gimnastycznej, prowadzi do niego pochylnia dostosowana dla osób poruszających się na wózkach.

Drzwi do budynku nie są automatycznie otwierane. Z wejścia przechodzi się do wiatrołapu.

W budynku nie występują obszary kontroli.

Wejście oznaczone tablicami informacyjnymi.

Wejście główne do budynku  zostało oznaczone  systemem  nawigacyjno-informacyjnym - znacznikiem TOTUPOINT.

Dostępność korytarzy, schodów i wind

Budynek nie posiada windy  ale w budynku znajduje się schodołaz  dzięki, któremu w razie potrzeby osoby z niepełnosprawnością ruchową mają zapewniony dostęp do pomieszczeń na wszystkich piętrach.

Schody jak również powierzchnie szklane w budynku zostały kontrastowo oznakowane.

Rodzaje dostosowań wewnątrz budynku

Portiernia budynku w bliskiej odległości od wejścia.

W przypadku konieczności udzielenia pomocy przy otwieraniu i przytrzymaniu drzwi pomoc taką zapewnia pracownik portierni.

Toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową znajduje się na poziomie -1.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych i sposób korzystania z nich

Przed budynkiem znajduje się 1 prawidłowo oznaczone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Wstęp z psem asystującym

Na teren budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.

Tłumacz języka migowego

W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.


Budynek przy ulicy Nowowiejskiego 6
Dom Studenta

Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli

Do wejścia głównego budynku prowadzą schody składające się z 2 niskich stopni.

Wejście wyposażone jest również w pochylnię dla osób poruszających się na wózku.

Drzwi do budynku otwierane ręcznie, podwójna ilość- wiatrołap. W przypadku konieczności udzielenia pomocy przy otwieraniu i przytrzymaniu drzwi lub uzyskania informacji, pomoc taką zapewnia pracownik portierni, którego stanowisko znajduje się na wprost głównego wejścia.

W budynku nie występują obszary kontroli.

Wejście oznaczone tablicami informacyjnymi.

Wejście główne do budynku  zostało oznaczone  systemem  nawigacyjno-informacyjnym - znacznikiem TOTUPOINT.

Dostępność korytarzy, schodów i wind

Budynek posiada ogólnodostępną windę, zapewniające komunikację pionową między kondygnacjami budynku od poziomu 0 do +3. Winda wyposażona jest w system komunikatów głosowych. Drzwi do windy nie są otwierane automatycznie.

Główna klatka schodowa wyposażona jest w poręcze po obu stronach.

Korytarze i hol umożliwiają swobodne poruszanie się.

Schody jak również powierzchnie szklane w budynku zostały kontrastowo oznakowane.

Rodzaje dostosowań wewnątrz budynku

Pietra w budynku są oznakowane, w holu i na korytarzach znajdują się schematy rozkładu pomieszczeń, dodatkowe informacje można uzyskać w portierni. Obniżone blaty portierni dostosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.

Na pierwszym piętrze w bliskiej odległości od windy znajdują się dwa segmenty
(4 pokoje jednoosobowe) dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

Toaleta zlokalizowana na parterze została dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.

W budynku została zainstalowana pętla indukcyjna, która poprawia komfort słyszenia oraz jakość dźwięku osobom z niepełnosprawnością słuchu. Znajduje się na portierni.

Miejsca parkingowe wyznaczone dla osób z niepełnosprawnościami i sposób korzystania z nich

Przed budynkiem znajduje się 1 prawidłowo oznaczone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Wstęp z psem asystującym

Na teren budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.

Tłumacz języka migowego

W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.

 

Metryka dokumentu
  • Data publikacji: 2 lata temu (poniedziałek, 06 wrzesień 2021, godzina 09:08)
  • Osoba publikująca: Redaktor BIP
  • Nadzór nad treścią: Redaktor BIP
  • Ilość wyświetleń: 559
  • Data ostatniej aktualizacji: czwartek, 28 marzec 2024, godzina 12:25
  • Historia aktualizacji

  • 28 marzec 2024, godzina 12:25 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)
    31 marzec 2023, godzina 14:00 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)
    04 styczeń 2023, godzina 14:19 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)
    14 październik 2022, godzina 10:42 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)
    07 październik 2022, godzina 13:20 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)
    07 październik 2022, godzina 12:57 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)
    11 lipiec 2022, godzina 10:01 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)
    05 kwiecień 2022, godzina 14:39 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
    05 kwiecień 2022, godzina 14:37 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
    05 kwiecień 2022, godzina 14:35 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
    05 kwiecień 2022, godzina 14:30 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
    05 kwiecień 2022, godzina 14:26 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
    05 kwiecień 2022, godzina 14:23 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
    05 kwiecień 2022, godzina 14:21 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
    05 kwiecień 2022, godzina 14:20 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
    05 kwiecień 2022, godzina 14:14 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
    05 kwiecień 2022, godzina 14:12 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
    31 marzec 2022, godzina 15:24 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
    31 marzec 2022, godzina 14:41 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
    10 luty 2022, godzina 09:34 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)
    06 wrzesień 2021, godzina 09:08 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)