Deklaracja dostępności
Oświadczenie w sprawie dostępnościAkademia Mazowiecka w Płocku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej bip.mazowiecka.edu.pl/
Data publikacji strony internetowej: 2007-05-16.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-04-19.
Strona internetowa jest częściowo
zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron
internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- Pliki
PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z
takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie - publikacje w
formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości.
- Informacje
zamieszczone w formie załączników nie są dostępne cyfrowo w całości
ponieważ pochodzą od podmiotów zewnętrznych i zostały przekazane do
publikacji wyłącznie w postaci papierowej wymagającej przetworzenia do
postaci elektronicznej (skany); przykładem takich informacji jest
dokumentacja przetargowa.
- Niektóre informacje zamieszczone w formie załączników nie są dostępne cyfrowo w całości ponieważ zostały opublikowane przed dniem wejścia w życie wyżej wskazanej ustawy.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-21
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-28
Deklarację sporządzono na podstawie
samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Brak skrótów klawiszowych
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony
internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Sandra Jaworska, adres e-mail bip@mazowiecka.edu.pl. Tą samą drogą można składać skargi
na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich (link zewnętrzny)
Dostępność architektoniczna
Budynek przy ulicy
Plac Dąbrowskiego 2
Rektorat
Wydział Nauk o Zdrowiu
Dostępność wejścia do
budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Budynek składa się z
dwóch części A i B
Do budynku prowadzą
dwa wejścia.
Wejście główne (część
B) przez dziedziniec od ulicy Zacisze dostosowane dla osób z
niepełnosprawnościami. Drzwi otwierane ręcznie, podwójna ilość- wiatrołap.
Wejście boczne (część
A) od ulicy Warszawskiej do którego prowadzą schody składające się z 2 stopni.
To wejście nie jest wyposażone w pochylnię umożliwiającą podjazd wózkiem.
W budynku nie
występują obszary kontroli.
Wejścia do budynku
oznaczone tablicami informacyjnymi.
Wejście główne i
boczne do budynku zostały
wyposażone w elektroniczne znaczniki wchodzące w skład systemu
nawigacyjno-informacyjnego – TOTUPOINT, które opisują przestrzeń budynku.
Dostępność korytarzy,
schodów i wind
W budynku znajdują
się dwie windy- jedna w części A druga w części B budynku. Windy wyposażone są
w panel sterowniczy z przyciskami oznaczonymi alfabetem Braille’a, a także
posiadają system komunikatów głosowych. Korytarze pozwalają na swobodne
przemieszczanie się osób z niepełnosprawnością ruchową.
Schody jak również
powierzchnie szklane w budynku zostały kontrastowo oznakowane.
Rodzaje dostosowań
wewnątrz budynku
Portiernia znajduje
się bezpośrednio przy wejściu zarówno w części A i części B budynku. Obniżone blaty portierni dostosowane do potrzeb osób ze
szczególnymi potrzebami. W przypadku konieczności udzielenia pomocy przy
otwieraniu i przytrzymaniu drzwi lub uzyskania informacji, pomoc taką zapewnia
pracownik portierni. Piętra w budynku są oznakowane, bezpośrednio przy
wejściach znajdują się tablice z rozkładem pomieszczeń.
W obu częściach
budynku (A i B) toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością
ruchową znajduje się na kondygnacjach od 0 do +2.
W budynku znajdują
się 3 materace ewakuacyjne ułatwiające bezpieczną ewakuację osób ze
szczególnymi potrzebami.
Miejsca parkingowe
wyznaczone dla osób niepełnosprawnych i sposób korzystania z nich
Na wewnętrznym
parkingu uczelni znajduje się 1 prawidłowo oznakowane miejsce dla osób z
niepełnosprawnością. Wjazd kontrolowany z wykorzystaniem systemu szlabanowego
obsługiwanego przez pracownika portierni.
Wstęp z psem
asystującym
Na teren budynku
można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Tłumacz języka
migowego
Zapewniamy dostęp do
tłumacza języka migowego PJM oraz SJM
on-line.
Link do połączenia
znajduje się w prawym górnym rogu strony internetowej.
We wszystkich
punktach obsługi jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego PJM
oraz SJM on-line w czasie rzeczywistym.
Budynek przy ulicy
Plac Dąbrowskiego 2 c
Collegium Medicum
Dostępność wejścia do
budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Wejście do budynku
bezpośrednie, brak barier w postaci schodów.
Drzwi do budynku
otwierane ręcznie. W przypadku konieczności udzielenia pomocy przy otwieraniu i
przytrzymaniu drzwi lub uzyskania informacji, pomoc taką zapewnia pracownik
portierni, którego stanowisko znajduje się w bliskiej odległości od głównego
wejścia.
W budynku nie
występują obszary kontroli.
Wejścia do budynku
oznaczone tablicami informacyjnymi.
Dostępność korytarzy,
schodów i wind
W budynku znajduje
się winda. Winda wyposażona jest w panel sterowniczy z przyciskami oznaczonymi
alfabetem Braille’a. Korytarze pozwalają na swobodne przemieszczanie się osób z
niepełnosprawnością ruchową.
Rodzaje dostosowań
wewnątrz budynku
Portiernia znajduje
się bezpośrednio przy wejściu do budynku. W przypadku konieczności udzielenia
pomocy przy otwieraniu i przytrzymaniu drzwi lub uzyskania informacji, pomoc
taką zapewnia pracownik portierni.
Na parterze znajduje
się toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.
Wszystkie
pomieszczenia i sale dydaktyczne zostały oznaczone tabliczkami w alfabecie
Braille’a i tekstem wypukłym.
Poręcze klatki
schodowej zostały oznaczone nakładkami w alfabecie Braille’a.
W budynku znajduje się materac ewakuacyjny ułatwiający
bezpieczną ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Miejsca parkingowe
wyznaczone dla osób niepełnosprawnych i sposób korzystania z nich
Bezpośrednio przed
budynkiem nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością.
Wstęp z psem
asystującym
Na teren budynku
można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Tłumacz języka
migowego
W budynku nie ma
tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza
on-line.
Budynek przy ulicy
Gałczyńskiego 28
Wydział Nauk Humanistyczno- Społecznych i Informatyki
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Dostępność wejścia do
budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Wejście do budynku bezpośrednie, brak barier w postaci
schodów.
Drzwi do budynku otwierane ręcznie, podwójna ilość-
wiatrołap. W przypadku konieczności udzielenia pomocy przy otwieraniu i
przytrzymaniu drzwi lub uzyskania informacji, pomoc taką zapewnia pracownik
portierni, którego stanowisko znajduje się w bliskiej odległości od głównego
wejścia.
W budynku nie
występują obszary kontroli.
Wejście oznaczone
tablicami informacyjnymi.
Wejście główne do
budynku zostało wyposażone w
elektroniczny znacznik wchodzący w skład systemu nawigacyjno-informacyjnego –
TOTUPOINT, który opisuje przestrzeń budynku.
Dostępność korytarzy,
schodów i wind
Budynek posiada dwie
ogólnodostępne windy, zapewniające komunikację pionową między kondygnacjami
budynku od poziomu 0 do +3. Winda wyposażona jest w panel sterowniczy z
przyciskami oznaczonymi alfabetem Braille’a, oraz posiada system komunikatów
głosowych, informujących o położeniu kabiny. Na poziom -1 osoba z
niepełnosprawnością może dostać się za pomocą platformy przyschodowej.
Korytarze pozwalają na swobodne przemieszczanie się osób z niepełnosprawnością
ruchową.
Schody jak również
powierzchnie szklane w budynku zostały kontrastowo oznakowane.
Rodzaje dostosowań
wewnątrz budynku
Za pomocą pochylni
osoba z niepełnosprawnością ruchową może dostać się na poziom 0 znajdujący się
po prawej stronie od wejścia.
Portiernia w której
można uzyskać informacje znajduje się na poziomie 0.
Dziekanat Wydziału
Nauk Humanistyczno-Społecznych i Informatyki zlokalizowany jest na poziomie 0,
bezpośrednio tuż za portiernią.
Dziekanat Wydziału
Prawa, Administracji i Ekonomii znajduje się na poziomie +1.
Szatnia w budynku
znajduje się na poziomie 0 za portiernią oraz na poziomie -1. Szafki ubraniowe na
poziomie 0 zostały oznaczone tekstem wypukłym i w alfabecie Braille’a.
Wszystkie
pomieszczenia w budynku oraz sale dydaktyczne zostały oznaczone tabliczkami w
alfabecie Braille’a i tekstem wypukłym.
Poręcze klatki
schodowej zostały oznaczone nakładkami w alfabecie Braille’a.
Piętra w budynku są
oznakowane.
Na kondygnacjach od 0
do + 2 budynku zlokalizowana jest toaleta dostosowana do potrzeb osób z
niepełnosprawnością ruchową.
W budynku zostały zainstalowane pętle indukcyjne,
które poprawiają komfort słyszenia oraz jakość dźwięku osobom z
niepełnosprawnością słuchu. Znajdują się w Auli, dziekanacie Wydziału Nauk Humanistyczno-Społecznych i Informatyki, dziekanacie Wydziału
Prawa, Administracji i Ekonomii oraz na portierni.
W budynku znajdują się 3 materace ewakuacyjne
ułatwiające bezpieczną ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Miejsca parkingowe
wyznaczone dla osób niepełnosprawnych i sposób korzystania z nich
Przy ulicy,
naprzeciwko głównego wejścia do budynku uczelni znajduje się ogólnodostępny
parking, który posiada 2 oznakowane miejsca parkingowe dla osób z
niepełnosprawnością.
Na wewnętrznym
parkingu uczelni znajduje się 1 prawidłowo oznakowane miejsce dla osób z
niepełnosprawnością. Wjazd kontrolowany z wykorzystaniem samoobsługowej bramy
przesuwnej. Osoba z niepełnosprawnością zgłasza portierowi chęć wjazdu na
parking pod numerem telefonu 24 366 54 10 wew. 666.
Wstęp z psem
asystującym
Na teren budynku
można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Tłumacz języka
migowego
Zapewniamy dostęp do
tłumacza języka migowego PJM oraz SJM
on-line.
Link do połączenia
znajduje się w prawym górnym rogu strony internetowej.
We wszystkich
punktach obsługi jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego PJM
oraz SJM on-line w czasie rzeczywistym.
Budynek przy ulicy ul.
Gałczyńskiego 28- wejście od strony boiska
Studium wychowania fizycznego i sportu
Dostępność wejścia do
budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Do wejścia głównego
budynku prowadzi pochylnia dostosowana dla potrzeb osób poruszających się na
wózkach.
Drugie wejście jest
bezpośrednio do sali gimnastycznej, prowadzi do niego pochylnia dostosowana dla
osób poruszających się na wózkach.
Drzwi do budynku nie
są automatycznie otwierane. Z wejścia przechodzi się do wiatrołapu.
W budynku nie
występują obszary kontroli.
Wejście oznaczone
tablicami informacyjnymi.
Wejście główne do
budynku zostało wyposażone w
elektroniczny znacznik wchodzący w skład systemu nawigacyjno-informacyjnego –
TOTUPOINT, który opisuje przestrzeń budynku.
Dostępność korytarzy,
schodów i wind
Budynek nie posiada
windy ale w budynku znajduje się
schodołaz dzięki, któremu w razie
potrzeby osoby z niepełnosprawnością ruchową mają zapewniony dostęp do
pomieszczeń na wszystkich piętrach.
Schody jak również
powierzchnie szklane w budynku zostały kontrastowo oznakowane.
Rodzaje dostosowań
wewnątrz budynku
Portiernia budynku w
bliskiej odległości od wejścia.
W przypadku
konieczności udzielenia pomocy przy otwieraniu i przytrzymaniu drzwi pomoc taką
zapewnia pracownik portierni.
Toaleta dostosowana
do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową znajduje się na poziomie -1.
W portierni
budynku oraz pokoju kierownika zostały zainstalowane pętle indukcyjne, które
poprawią komfort słyszenia oraz jakość dźwięku osobom z niepełnosprawnością
słuchu.
Miejsca parkingowe
wyznaczone dla osób niepełnosprawnych i sposób korzystania z nich
Przed budynkiem
znajduje się 1 prawidłowo oznaczone miejsce parkingowe dla osób z
niepełnosprawnościami.
Wstęp z psem
asystującym
Na teren budynku
można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Tłumacz języka
migowego
Zapewniamy dostęp do
tłumacza języka migowego PJM oraz SJM
on-line.
Link do połączenia
znajduje się w prawym górnym rogu strony internetowej.
W pokoju Kierownika Studium Wychowania Fizycznego i Sportu jest
możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego PJM
oraz SJM on-line w czasie rzeczywistym.
Budynek przy ulicy Nowowiejskiego
6
Dom Studenta
Dostępność wejścia do
budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Do wejścia głównego
budynku prowadzą schody składające się z 2 niskich stopni.
Wejście wyposażone
jest również w pochylnię dla osób poruszających się na wózku.
Drzwi do budynku
otwierane ręcznie, podwójna ilość- wiatrołap. W przypadku konieczności
udzielenia pomocy przy otwieraniu i przytrzymaniu drzwi lub uzyskania
informacji, pomoc taką zapewnia pracownik portierni, którego stanowisko
znajduje się na wprost głównego wejścia.
W budynku nie
występują obszary kontroli.
Wejście oznaczone
tablicami informacyjnymi.
Wejście główne do
budynku zostało wyposażone w
elektroniczny znacznik wchodzący w skład systemu nawigacyjno-informacyjnego –
TOTUPOINT, który opisuje przestrzeń budynku.
Dostępność korytarzy,
schodów i wind
Budynek posiada
ogólnodostępną windę, zapewniające komunikację pionową między kondygnacjami
budynku od poziomu 0 do +3. Winda wyposażona jest w system komunikatów
głosowych. Drzwi do windy nie są otwierane automatycznie.
Główna klatka
schodowa wyposażona jest w poręcze po obu stronach.
Korytarze i hol
umożliwiają swobodne poruszanie się.
Schody jak również
powierzchnie szklane w budynku zostały kontrastowo oznakowane.
Rodzaje dostosowań
wewnątrz budynku
Pietra w budynku są
oznakowane, w holu i na korytarzach znajdują się schematy rozkładu pomieszczeń,
dodatkowe informacje można uzyskać w portierni. Obniżone blaty portierni
dostosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.
Na pierwszym piętrze
w bliskiej odległości od windy znajdują się dwa segmenty
(4 pokoje jednoosobowe) dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
Toaleta zlokalizowana
na parterze została dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.
W budynku została
zainstalowana pętla indukcyjna, która poprawia komfort słyszenia oraz jakość
dźwięku osobom z niepełnosprawnością słuchu. Znajduje się na portierni.
W budynku
znajdują się 2 materace ewakuacyjne ułatwiające bezpieczną ewakuację osób ze
szczególnymi potrzebami.
Miejsca parkingowe
wyznaczone dla osób z niepełnosprawnościami i sposób korzystania z nich
Przed budynkiem
znajduje się 1 prawidłowo oznaczone miejsce parkingowe dla osób z
niepełnosprawnościami.
Wstęp z psem
asystującym
Na teren budynku
można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Tłumacz języka
migowego
Zapewniamy dostęp do
tłumacza języka migowego PJM oraz SJM
on-line.
Link do połączenia
znajduje się w prawym górnym rogu strony internetowej.
W pokoju Kierownika
Domu Studenta jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego PJM oraz
SJM on-line w czasie rzeczywistym.
- Data publikacji: 3 lata temu (poniedziałek, 06 września 2021, godzina 09:08)
- Osoba publikująca: Redaktor BIP
- Nadzór nad treścią: Redaktor BIP
- Ilość wyświetleń: 792
- Data ostatniej aktualizacji: środa, 12 marca 2025, godzina 10:37
- Historia aktualizacji
12 marca 2025, godzina 10:30 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
03 października 2024, godzina 08:07 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)
09 września 2024, godzina 10:03 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)
14 maja 2024, godzina 14:33 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)
13 maja 2024, godzina 09:05 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)
28 marca 2024, godzina 12:25 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)
31 marca 2023, godzina 14:00 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)
04 stycznia 2023, godzina 14:19 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)
14 października 2022, godzina 10:42 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)
07 października 2022, godzina 13:20 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)
07 października 2022, godzina 12:57 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)
11 lipca 2022, godzina 10:01 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)
05 kwietnia 2022, godzina 14:39 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
05 kwietnia 2022, godzina 14:37 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
05 kwietnia 2022, godzina 14:35 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
05 kwietnia 2022, godzina 14:30 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
05 kwietnia 2022, godzina 14:26 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
05 kwietnia 2022, godzina 14:23 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
05 kwietnia 2022, godzina 14:21 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
05 kwietnia 2022, godzina 14:20 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
05 kwietnia 2022, godzina 14:14 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
05 kwietnia 2022, godzina 14:12 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
31 marca 2022, godzina 15:24 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
31 marca 2022, godzina 14:41 Aktualizacja dokumentu (Zastępca Redaktora)
10 lutego 2022, godzina 09:34 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)
06 września 2021, godzina 09:08 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)