• Zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej

    Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062 z późn. zm.), każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa w art. 6 pkt 1 lub 3 ustawy.
    Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej „wnioskiem o zapewnienie dostępności”.
    Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.

     Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

    1.   dane kontaktowe wnioskodawcy,

    2.   wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,

    3.   wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,

    4.   wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

    Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
    W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny.

    W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej.

    Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:

    1.   drogą pocztową na adres: Akademia Mazowiecka w Płocku,
     ul. Plac Dąbrowskiego 2, 09-402 Płock

    2.   drogą elektroniczną na adres e-mail:

    Koordynatora ds. dostępności- dostepnosc@mazowiecka.edu.pl

    3.   osobiście w budynku Akademii Mazowieckiej w Płocku:
    ul. Plac Dąbrowskiego 2, w godzinach urzędowania: poniedziałek -piątek 7:30-15:30


Załączniki:
Metryka dokumentu
  • Data publikacji: 2 lata temu (wtorek, 22 luty 2022, godzina 14:59)
  • Osoba publikująca: Redaktor BIP
  • Nadzór nad treścią: Redaktor BIP
  • Ilość wyświetleń: 302
  • Data ostatniej aktualizacji: piątek, 07 październik 2022, godzina 12:49
  • Historia aktualizacji

  • 07 październik 2022, godzina 12:49 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)
    07 październik 2022, godzina 12:45 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)
    22 luty 2022, godzina 14:59 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)