Zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062 z późn. zm.), każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa w art. 6 pkt 1 lub 3 ustawy.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej „wnioskiem o zapewnienie dostępności”.
Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
1. dane kontaktowe wnioskodawcy,
2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny.W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej.
Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:
1. drogą pocztową na adres: Akademia Mazowiecka w Płocku,
ul. Plac Dąbrowskiego 2, 09-402 Płock2. drogą elektroniczną na adres e-mail:
Koordynatora ds. dostępności- dostepnosc@mazowiecka.edu.pl
3. osobiście w budynku Akademii Mazowieckiej w Płocku:
ul. Plac Dąbrowskiego 2, w godzinach urzędowania: poniedziałek -piątek 7:30-15:30
Załączniki:
-
1. Wniosek o zapewnienie dostępności (wzór) 07 październik 2022, godzina 12:43
2. Informacja o braku dostępności (wzór) 07 październik 2022, godzina 12:44
- Data publikacji: 2 lata temu (wtorek, 22 luty 2022, godzina 14:59)
- Osoba publikująca: Redaktor BIP
- Nadzór nad treścią: Redaktor BIP
- Ilość wyświetleń: 302
- Data ostatniej aktualizacji: piątek, 07 październik 2022, godzina 12:49
- Historia aktualizacji
07 październik 2022, godzina 12:45 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)
22 luty 2022, godzina 14:59 Aktualizacja dokumentu (Redaktor BIP)